Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Povrchnosť a klišé

13.01.2013 By Pavol Timko 2 komentáre

Je pravdepodobné, že ste sa stretli s týmto obrázkom:

Pozrite si ho, zasmejte sa a teraz sa poďme pozrieť ako je to naozaj.

Samozrejme, všetci sme už počuli o podradnom ázijskom tovare. Kedysi dávno sa hovorilo o japonských výrobkoch, že to sú len lacné a nekvalitné kópie západných vzorov.

Skúste vyhlásiť niečo podobné dnes. Pravdepodobne by ste sa tým strápnili.

Vo Veľkej Británii sa dlhé roky tradovali vtipy o Škodovkách. Bolo to podobné klišé, ako naše vtipy o Trabantoch. Celá táto zábava sa skončila, keď závody Škoda prevzal koncern Volkswagen a dnes už by bol podobný vtip dosť nevhodný.

V Ázii, samozrejme, nájdeme stále veľa podradného tovaru, ale to už celkom neplatí. Ich kontrola kvality a importovaný inžiniering dokáže robiť hotové divy. Súvisí to aj s tým, že odbytištia sú na náročných trhoch a najmä technické výrobky sa neustále zdokonaľujú. Nezabúdajme tiež na to, že v Ázii si prácu nesmierne vážia, zatiaľ čo západná „kultúra“ stále viac vyhlasuje osobné voľno za najvyššiu hodnotu. To všetko sa prejavuje postupne v kvalite.

Vráťme sa k obrázku. Autor nielenže opakuje klišé, ale dokonca nám prezrádza vlastnú neznalosť. Ráfik bicykla je nosný prvok, spravidla z legovaných zliatin (vyrobený pravdepodobne na Taiwane) a nečudo, že tomu nárazu odolal. Zato nárazník je súčasťou bezpečnostnej deformačnej zóny a má byť poddajný. Tým znižuje škodu na tuhých častiach vozidla, nehovoriac o zlepšenej bezpečnosti pri kolízii s chodcami. Táto jeho vlastnosť pravdepodobne zachránila aj chudáka cyklistu.

Ten údajne podradný nárazník sa správa tak, ako bol navrhnutý, autor vtipu je úplne mimo, vlastne by sme si mohli začať robiť vtipy z jeho „odbornosti“. Ale to robiť nebudeme, s úsmevom mu povieme, že to bol dobrý pokus, veď mnoho ďalších neznalých ľudí naletelo a posúvali to ako údajne dobrý vtip ďalej.

Ale my už vieme svoje.

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: Ázia, bezpečnosť, fixná idea, kvalita

Comments

  1. Vladimír says

    13.01.2013 at 14:13

    Zistenie, že môžem vidieť veci a javy také, aké naozaj sú, bolo zážitkom – pamätáš si, ako si nám v žiarskej Lune objasňoval pojem „obnóza“?

    Odpovedať
  2. Jana Škutková says

    15.01.2013 at 00:22

    No je to tak, máš pravdu, ale v pravdivom podaní vysvetlenia o tvrdosti materiálov to už potom nie je vtipné 🙂

    Odpovedať

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.