Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Lacný šmejd

01.07.2010 By Pavol Timko Leave a Comment

Skutočný príbeh nemenovanej firmy:

Táto firma vyrába výrobky, ktorých kľúčová konkurenčná vlastnosť je vyššia kvalita, pretože to má slúžiť celé desaťročia. Verejnosť a klienti majú dlhodobo zafixovanú predstavu, že toto je drahšie, ale skutočne kvalitné. Śéf tejto firmy vysvetľuje už roky svojím partnerom – obchodným zastúpeniam, že toto bola, je a bude úspešná stratégia.

Ako to medzi obchodníkmi býva, jeho partneri na firemných stretnutiach už roky omieľajú pesničku, že treba znížiť ceny, aby boli rovnako lacní, alebo ešte lacnejší ako konkurencia. Vrchný šéf samozrejme o tom vie svoje a nikdy podobnú hlúposť nedovolil, ani sa nechystá prísť o svoju najväčšiu výhodu. Zákazníci aj v prieskumoch jasne hovoria: „Vy ste drahší a ste kvalitnejší.“

Vrchný šéf však už niekedy stráca trpezlivosť, lebo stále mu pília uši, že by mali byť radšej najlacnejší. Až nedávno sa stalo čosi, čo by sme mohli označiť ako vtip priamo zo života. V rámci reklamnej akcie totiž pripravili klientom do letáku a inzerátov možnosť vyhrať televízor, fotoaparát, bicykel a podobné veci. Ako výhra boli použité bežné výrobky, žiadna extra trieda, ale solídny priemer.

Na stretnutí, kde sa kampaň prezentovala sa ozvali obchodníci takto: „To prečo ste tam dali ako výhru také šmejdy? Však to nikoho nezaujme! Ľudia dnes už nekupujú také lacné fotoaparáty, ale si potrpia na kvalitu!“

Vrchný šéf sa začal strašne smiať a hovorí: „Počúvate sa vy vôbec? Ešte pred 20 minútami ste mi tvrdili, že naše výrobky sú príliš drahé, že ľudia kašlú na kvalitu a kúpia od nás len vtedy, keď budeme najlacnejší. Teraz mi zrazu tvrdíte, že medzi výhry v kampani máme dať len najdrahšie veci. Čo ste už rozum potratili?“

Obchodníci v rozpakoch zmĺkli, zahanbili sa a asi konečne pochopili.

Šéf sa spokojne usmieval, lebo jeho ľudia sa chytili do vlastnej pasce.

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: Uncategorized

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.