Keď príde reč na marketing, veľmi často sa stretávame s čudnou reakciou klientov. My hovoríme, že potrebujeme najprv urobiť základnú analýzu existujúceho stavu a zákazník povie, že nechce dlho čakať a chce okamžité výsledky.
Netrpezlivosť je asi pochopiteľná, ale patrilo by sa povedať, že marketing je beh na dlhú trať a ruže prináša iba vytrvalým. Navrhovať nejaké okamžité opatrenia bez skúmania východiskovej situácie by mohlo byť naivné a pravdepodobne drahé.
Je to podobné, ako keď plánujete vysadiť ovocný sad. Mali by sme poznať zloženie pôdy, možnosť závlah – alebo aspoň štatistiku zrážok, výskyt jarných mrazov, odbytové cesty, potenciálnych odberateľov, atď. Namiesto toho dostávame otázku, či by sme mohli už budúci týždeň pozbierať úrodu.
Netvrdím, že nie je možné urobiť niečo ihneď, ale marketing naozaj pripomína skôr ovocinárstvo či vinárstvo. Keď budete vychádzať zo znalosti trhu a východiskových podmienok, budete zavlažovať stromy, starať sa o ne, tak v dohľadnom čase dosiahnete úrodu vo forme zvýšenej známosti, popularity a následného dopytu.
Nechajte nás položiť našich štandardných 30 otázok a my vám povieme čo treba urobiť, aby ste sa dostali k úrode.
Prezradím ešte malé tajomstvo:
Ak čakáte, že urobíme zázrak s vaším marketingom do týždňa, pravdepodobne by ste nás mali nechať skontrolovať aj obchodné oddelenie…
Latest posts by Pavol Timko (see all)
- Ako spísať klobúk - 12.04.2024
- Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
- Ide o výsledok - 13.02.2018
Pridaj komentár