Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Drzá odvaha

16.04.2012 By Pavol Timko 1 Comment

Veľa ľudí má predstavu, že podnikanie je vždy veľmi usporiadaná, vopred premyslená činnosť. Ale stále znova sa u klientov stretávam s príkladmi najrôznejších bláznivých historiek.

V piatok mi jeden majiteľ firmy rozprával, že najväčšiu zákazku v živote získal tak, že predstieral vlastníctvo výrobnej technológie. Celá vec je o to prekvapivejšia, že podpísal zmluvu s významným zahraničným investorom. Keď si potom zástupcovia tohto významného podniku prišli konečne výrobňu pozrieť, tak to bolo presne jeden deň potom, čo tam bola skutočne spustená prevádzka.

Samozrejme toto nie je tá metóda, ktorú by sme každému odporúčali. Skôr naopak. Ale týmto príkladom chcem ukázať, že ambiciózny plán môže byť úspešný veľakrát práve preto, že sa za ním skrýva obrovská energia, železná vôľa a až drzá sebaistota.

Pozrite sa do histórie, s akou malou armádou sa Alexander Veľký vypravil dobyť Perziu. Alebo ako postupoval slávny conquistador Cortéz. Keď pristál na pobreží Mexika, vyložil ľudí a náklad a potom dal spáliť lode. Zhrozeným vojakom povedal, že jediná cesta vedie vpred.

Úspech si často vyžaduje ľahkosť a sebavedomie. Ak budete kŕčovití, tak pravdepodobne neuspejete. Musíte byť tak trochu prírodným živlom. Musíte vedieť čo chcete a mať svoju víziu. Samozrejme – nevynechajte dobré strategické plánovanie. No nezabúdajte, že rieka chce ísť do mora. Nejako si cestu nájde.

Foto: ©Fotolia.com

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: cieľ, manažment, stratégia, víťazstvo, vodcovstvo

Comments

  1. Lukáš Mikulaško says

    16.04.2012 at 01:06

    Vinikajúci článok. Úspešný človek nemôže byť úspešným pokiaľ mu chýba vízia a neverí sám v seba a svoje schopnosti.

    Odpovedať

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.