Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Povinnosti majiteľa V.

12.06.2010 By Pavol Timko Leave a Comment

Plánovanie

Majitelia občas (nespravodlivo) zazlievajú najatým manažérom, že vraj nevenujú dosť pozornosti plánovaniu.

Nuž, šéfovia musia samozrejme plánovať všeličo, ale jedna vec zostáva výsadou majiteľa:
STRATEGICKÉ PLÁNOVANIE.

Môžeme pokojne povedať, že manažment je tak trochu o dosahovaní cieľov, ktoré stanovil niekto iný, v našom prípade je to spravidla majiteľ. Vizionárstvo, stratégie, dlhodobé ciele, to je úloha majiteľov. Či už majiteľ dáva firme vízie sám, alebo získa niekoho, kto preňho tieto veci vymýšľa, stále je toto povinnosť majiteľa.

Firma potrebuje nejaký pozitívny cieľ, ktorý stojí za to. Aj keď vídame často ciele vo forme „Urobiť zisk vo výške x“, je dosť dôležité, aby firma mala nejaký altruistický cieľ, inak povedané – cieľ by mal byť skôr o užitočnosti voči zákazníkom, ako o prospechu firmy. Tým netvrdíme, že firma nemá mať prospech, ale je ľahšie vytvoričť súhlas so zákaznickou obcou (a so svojimi pracovníkmi), ak povieme, že chceme slúžiť.

Ciele musia byť v súlade s poslaním firmy, aj preto je potrebné, aby o nich rozhodoval ten, kto udáva hlavné smery, definuje postupy, technológie a produkty firmy.

Dalo by sa o tom dlho hovoriť, ale povedzme si (pre niektorých prekvapivú) zásadu, že ciele má stanoviť majiteľ. Ak urobíte prieskum medzi ľuďmi a zistíte, že o cieli nevedia, alebo o ňom nemajú zhodu, potom je to zodpovednosť majiteľa.

Urobte s tým niečo!

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: Uncategorized

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.