Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Povinnosti majiteľa III.

08.04.2010 By Pavol Timko Leave a Comment

Meranie produkcie

Nedávno som sedel u jedného priateľa, ktorý je majiteľom menšej firmy a rozprával mi o svojich plánoch. Oduševnene mi hovoril o tom, ako by chcel naštartovať nové línie produktov, zaviesť úplne nové systémy predaja, rozšíriť firmu, expandovať do nových krajín a podobne.
Zarazilo ma, že nespomína a nehovorí oduševnene o svojom dnešnom hlavnom produkte, vďaka ktorému skutočne vyrástol. Chcel som sa ho na to opýtať, ale asi 3x vždy znova prešiel k „novým plánom“.

Nechápte ma zle, som ten posledný človek na svete, ktorý by chcel niekomu brať nadšenie. Čo ma však hnevalo bol fakt, že nikde nevidím, v akom stave je produkcia a čo sa deje s dotarajším hlavným produktom.

Inak povedané, nikde som nevidel grafické zobrazenie toho, ako sa produkcia vyvíjala v minulosti a ako to vyzerá v poslednom čase. Hlodalo vo mne tak trochu podozrenie, že tento majiteľ firmy sa snaží manažovať pomocou dojmov. Ešte viacej ma hnevalo, že aj ja som vlastne odkázaný na dojmy v jeho prípade. Zistil som, že mu nijako neviem záväzne povedať, či sú jeho úvahy správne.

Ak nikde nevidím na grafe dlhodobé celkové príjmy, ziskovosť celej firmy, ziskovosť JEDNOTLIVÝCH produktov, tak si pripadám ako slepec, čo ani nemá palicu.

Je predsa jasné, že nemôžem nič plánovať, ak nevidím TREND svojej produkcie.

Mohol by vyzerať napríklad takto:

Úplne inak budú vyzerať moje plány, ak graf mojej produkcie vyzerá takto:

A opäť to bude úplne inak, ak celková produkcia firmy vyzerá takto:

Iba blázon bude rozhodovať o zásadných veciach a nemá na dosah viditeľné grafy, ktoré by mu ukázali čo sa deje. Žiadny riadok čísiel v tabuľke nepovie toľko, ako jeden obrázok, kde vidíte výsledky v čase.

Musím povedať, že som mal v poslednom čase viac podobných rozhovorov s majiteľmi a vo všetkých prípadoch som sa cítil ako slepý.

Povedal som: „Vidím, že máš pred domom pekné, pomerne drahé auto. Máš na prístrojovej doske ukazovateľ stavu nádrže?“

„Samozrejme!“ – bola odpoveď a neveriaco sa na mňa pozrel.

„Tak ho predaj a zožeň si niekde v bazáre pojazdného Trabanta!“

„Čože??? To už prečo?“

„Lebo Trabant mal síce nádrž, ale ak si chcel vedieť koľko máš benzínu, musel si zastať, otvoriť kapotu, odkrútiť uzáver nádrže a takou tou tyčkou zmerať výšku hladiny. Len vtedy si mohol naozaj plánovať, čo urobíš a čo podnikneš. Ak máš pred kanceláriou auto, ktoré ti ukazuje graficky stav nádrže, prečo v tvojej firme, ktorá ti na to auto zarobila, máš manažérske nástroje, ktoré zodpovedajú iba úrovni Trabanta ?!“

Všetko jasné?  Nech už do povinností majiteľa zaradíme čokoľvek, toto patrí medzi základy. Súčasťou firemnej technológie musí byť meranie produkcie. Len vtedy môžu šéfovia riadiť a len vtedy vedia aj pracovníci na čom sú. Keby sme tak mohli zaradiť do zákonov pravidlo, že majiteľ, ktorý dopustí, že sa v jeho firme nemerajú produkty graficky, by mal povinne odmontovať zo svojho auta prístrojovú dosku. Volant mu stačí, nie?

Mimochodom, ktorý z tých 3 vyššie uvedených grafov zodpovedá najviac vašej produkcii?

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: Uncategorized

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.