Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Koľko dobrých kandidátov ste prehliadli?

21.01.2010 By Pavol Timko 1 Comment

Už sme si v minulom článku spomínali, že výber na základe dojmu môže priviesť do organizácie dobre vyzerajúceho ničiteľa. Táto vec však môže dopadnúť aj naopak. Môže sa stať, že na pohovor príde skvelý pracovník, ktorý neurobí dobrý dojem. Ohrniete nad ním nosom a zavoláte radšej ďalšieho kandidáta.

Predstavte si, že hľadáte veľmi spoľahlivé auto. Robustné, výkonné a bezpečné. Keď ho vyberáte, vybehne z džungle zablatené, obúchané auto s motorom bežiacim na vysoké obrátky, na výfuku sa nachádzajú ešte zvyšky blata a vody, takže spod vozidla vychádzajú kúdoly pary. Guče hnusného smradľavého blata ostali pod blatníkmi. Na dverách vidíte na plechu priehlbiny, ktoré tam zanechal útočiaci nosorožec.

Vy však budete ohŕňať nosom, pretože od predvádzaného auta očakávate, že bude umyté, bez jediného škrabanca, s naleštenými chrómovými časťami a pneumatiky majú byť ako uhoľ, bočné strany biele. Výkonnosť ľudí ani áut sa nedá vždy posudzovať z toho, ako vyzerajú na prvý pohľad. Niekto by mohol namietať, že kandidát by mal mať toľko rozumu, aby prišiel na pohovor upravený a urobil dobrý dojem.

To je v poriadku. Väčšina sa bude naozaj snažiť urobiť dobrý dojem. Ale ak ste profesionál, tak by ste už mali vedieť, že existuje určité percento veľmi dobrých pracovníkov, ktorých povahové črty im bránia prezentovať sa na úrovni a už nebudete používať prvý dojem pri výbere ľudí.

Viete o tom, že v niektorých krajinách sa rozvedie viac ako 50% manželstiev? Viete prečo? Lebo toto je oblasť, kde sa ľudia najviac spoliehajú na dojem, „chémiu“ a hormóny. Problém modernej doby je povrchnosť.

Časť výkonných ľudí má problém s prezentáciou seba samého:

1. Majú pocit, že sebachvála je trapná, dokonca hriešna – nie nadarmo sa označuje pýcha za jeden zo siedmych hlavných hriechov. Takýto človek smeruje väčšinu pozornosti na výkon, očakáva, že ak ho chce niekto mať, musí jeho kvality odhaliť. Neradi o sebe hovoria, neradi sa chvália, ak ich niekto pochváli, tak sa zapýria a budú v rozpakoch.

2. Niektorí ľudia majú len malý zmysel pre dobrý dojem. Sú roztržití, netrpezliví a nedbajúci na nepodstatné detaily ako je dobré oblečenie, či sebaisté vystupovanie. Ak je niečo naozaj dôležité, tak na to dbajú, ale určite to nie sú majstri detailu. Jeden z predpokladov veľkého výkonu je schopnosť nehľadieť na druhoradé veci. Ak chcete preraziť cestu cez Amazóniu, potrebujete odstrániť veľké stromy a buldozérom upraviť priesek. Stačí najprv úzka a hrboľatá cesta. Kým perfekcionisti budú vymeriavať laserom prvý kilometer cesty, aby na nej dosiahli odchýlku nepresahujúcu 1 cm, tak ten výkonný chlap už zatiaľ prerazil 100 kilometrov.

Opäť musím vyhlásiť, že výber ľudí na základe dojmu je už prekonaný, dokonca škodlivý. Prvý krok je zohnať si fakty o produktivite a o minulých výsledkoch. Potom sa pozerám na všetko ostatné.

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: HR, ľudské zdroje., výber pracovníkov

Comments

  1. Michal Hudec says

    29.10.2017 at 22:11

    Dobry den pan Timko,
    Dovolte len krátku reakciu.
    Uvedeny pohlad je zajímavý, avšak tendencny.
    Vyberovy proces jeho struktura, ocakavania, náplň, tj. záujmová pozicia je známá obom účastníkom. Specifickost pozicie si vyžaduje aj specificku ponuku z oboch strán.
    Jednostrannost vašeho príspevku spočivá v úzkej specializacií na pozicie, ktoré si z podstaty nevyzaduju konzistentnu osobnost.
    Aj ked jej autenticitu nemožno spochybnit, komplexnost osobnosti (vystupovanie, prezentací – aj seba… , atd.) je v určitých pripadoch nevyhnutna.

    Respektujeme vás pohlad, je aplikovatelny, ale ne za každých okolností.

    Dakujem

    Hudec

    Odpovedať

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.