Predstavte si, že by ste mali na výber z dvoch typov predajcov:
1. Génius, skvelý rečník a prezentátor, schopný uzatvoriť aj najzapeklitejší obchod, schopný viesť zákazníka v procese predaja. Ale chyba lávky – tento chlapík je lenivý ako voš.
2. Jednoduchší človek, pracant, znalec produktu, ale určite nie taká oslnivá osobnosť, ako je náš prvý prípad. Ale na rozdiel od neho je tento druhý predajca veľmi usilovný, v príprave aj nasadení a je ochotný telefonovať a stretávať sa s klientami od rána do večera.
Ktorého by ste si vybrali?
Ťažká dilema.
Ani nie. Už som o tom písal a hovoril veľa krát. Pozorovanie reálneho života mi jasne ukazuje, že priemerný, ale usilovný predajca vždy porazí „geniálneho“, ale lenivého. Navyše, videl som niekoľko skutočných príkladov, ako sa z priemerného – usilovného, stala neskôr vyslovene predajcovská hviezda.
Ako je to možné?
Nuž, hviezdou sa nestáva človek náhodou. V najlepších profesionáloch akejkoľvek profesie nájdete možno iba 5% talentu a 95% tvrdej práce. Usilovný predajca má veľkú výhodu v tom, že neustále v praxi trénuje to, v čom sa potrebuje zlepšovať.
Traduje sa, že špičkový profesionálny golfista je schopný a ochotný 100x za sebou triafať loptičku do jamky na vzdialenosť 30cm. Potom 100x na 60cm. Potom 100x na 90cm, atď. Bežný golfista nedosahuje ani približne tak dobré výsledky len preto, že na takýto prístup nemá ochotu ani čas.
Usilovný predajca, ak nie je úplný tĺk, sa vypracuje na úroveň, o ktorej sa tomu lenivému ani nesníva. Ale je to drina.
Latest posts by Pavol Timko (see all)
- Ako spísať klobúk - 12.04.2024
- Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
- Ide o výsledok - 13.02.2018
Pridaj komentár