Približne pred storočím vyzeral typický lokál tak, že v podniku väčšina hostí sedela spolu, družne sa rozprávali aj s úplne cudzími ľuďmi. Ak dnes vchádza do reštaurácie hosť a pri každom stole už niekto sedí, radšej sa otočí na päte, namiesto toho, aby si k niekomu cudziemu prisadol.
Moderná civilizácia trpí neschopnosťou komunikovať.
Predajcovia patria k posledným mohykánom ľudského druhu, ktorí bez rozpakov oslovia úplne cudzích ľudí. Musia to robiť, lebo by sa neuživili. Upadajúca schopnosť a ochota komunikovať je priam zarážajúca, skúste vo vlaku osloviť a konverzovať s náhodným spolucestujúcim a zažijete najprv zarazený pohľad.
Jedna z kľúčových vlastností dobrého obchodníka je pripravenosť komunikovať s cudzími ľuďmi. K tomu patrí aj odolnosť voči nahnevaným reakciám, ak sa niekto cíti byť takým oslovením dotknutý. Ak je niekto zodpovedný za výber predajcov, toto je jedna z prvých vecí, ktorú musí u adepta preveriť. U manažéra, ktorý vedie obchodného oddelenia zas očakávame, že pravidelne kontroluje, či jeho zverenci nestratili „paru“ a stále ešte dokážu osloviť cudzích ľudí. Predajca jednoducho nesmie dopustiť, že sa mu vybijú baterky.
Preverte to ešte dnes.
Predajcov, ktorí to dokážu je málo. Je to ohrozený druh podobne, ako snežný leopard. Keby to bolo na mne, tak by predajcovia boli zapísaní do červenej knihy ohrozených „živočíchov“ a na ich ochranu by som vydal zákaz ich zdaňovať. Mali by dostať 100% úľavu od daní z príjmu.
Ale len dovtedy, kým neohrozene komunikujú…
Latest posts by Pavol Timko (see all)
- Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
- Ide o výsledok - 13.02.2018
- Treba nabrúsiť - 10.01.2017
Tak Tak svätá pravda. až to bolí 🙁