Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Prečo je šéf taký unavený

16.09.2014 By Pavol Timko 1 Comment

Nedávno som sa počas konzultácie v technicky zameranej firme stretol so zaujímavým príbehom.

V skratke, išlo o to, že bez ohľadu na to, aký typ zákazky sa objavil, najbližší spolupracovníci zvykli ohŕňať nos nad AKOUKOĽVEK príležitosťou.

„To je príliš malý kšeft, toooľko sa na tom narobíme a tak málo peňazí z toho bude!“
„Joj, túto technológiu sme u nás ešte neimplementovali, ako to máme robiť? To zle dopadne.“
„Na toto si nemôžeme trúfnuť, to je priveľké sústo, vśak na toto nemáme ľudí…“

Šéf – majiteľ si nakoniec obvykle presadil svoje, ale zistil, že prejavovaná nechuť vlastných ľudí ho stojí nesmierne veľa mentálneho úsilia. Zistil, že naozaj tlačí na obchod menej už len pri predstave, že opäť bude musieť čeliť nejakému šomraniu technického riaditeľa.

V skutočnosti by si mal každý šéf privyknúť zaraziť podobné reči v zárodku. Pracovník by nesmel šíriť podobné výroky nielen v prítomnosti šéfa, ale vôbec pred kýmkoľvek z kolegov. Na to by mal byť paragraf v zákonníku práce! 🙂

Ak musíte pracovať v prítomnosti takýchto negativistov, má to na vašu psychiku podobný vplyv, ako predstava chôdze do kopca, s ťažkým batohom a v silnom protivetre, keď vám do tváre šľahá dážď o teplote 3 stupne Celzia. Zatnete zuby a zlý osud zvýšeným úsilím prekonáte. Ale dlho takéto podmienky nevydržíte. Ak nezarazíte podobné reči, ani takého pracovníka nevyženiete, tak po nejakom čase na sebe objavíte syndróm vyhorenia.

Predstavte si, že s radosťou oznámite, že obchodné oddelenie prinieslo veľkú zákazku a reakciou budú pretočené oči: „Preboha, kto to všetko vyfakturuje?“

Šomranie nemusí byť vždy zlé. Pozitívny príklad nájdete v tomto vtipe:

Počas tureckých vojen vraj traja Detvanci pozerali zo skál Poľany na rotu Turkov postupujúcu v doline. A jeden z trojice kontrolujúc palcom ostrie šable hovorí: „Prepánajána, kam ich všetkých pochováme???“

Ale toto je rozdiel však?

Zo všetkého vyplýva jednoduchá lekcia:
Frflanie zamestnancov treba zaraziť, inak prídete o všetok elán alebo o rozum, prípadne oboje…

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: Uncategorized

Comments

  1. Ludo says

    23.09.2014 at 09:44

    Trefne pomenovane suvislosti.

    Odpovedať

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.