Koncepcia nášho manažérskeho systému vyvolala už veľakrát u absolventov našich seminárov veľké sympatie. Je ľahké sa pre to nadchnúť, ale dostať to do praxe, to už je o niečo náročnejšie.
Za posledné mesiace som sa viackrát stretol so zákazníkmi, s ktorými sme nejaký čas nespolupracovali. Vo všetkých prípadoch vyjadrovali nadšenie nad myšlienkami zo seminárov, ale posťažovali sa, že toho vo firme až tak veľa nezaviedli a teraz na nejaké rozsiahlejšie konzultácie nemajú peniaze.
Vo všetkých spomenutých prípadoch firmy ako tak fungovali, ale majitelia sa sťažovali, že nedosahujú požadovaný zisk. Obraty dosahujú slušné, ale zisky sa rozpúšťajú v režijných nákladoch. Uvedomovali si, že by sa oplatilo pozrieť na fungovanie obchodu, marketing, organizáciu, možno by sme mali urobiť aj nejakú ucelenú analýzu, ale jednoducho si naše konzultácie firma nemohla dovoliť.
Spolu sme nad tým chvíľu uvažovali, až som napokon prišiel s jednoduchým návrhom:
Ak si konzultácie nemôžete dovoliť, skúsme dostať vašu firmu do stavu, kedy si to bude môcť dopriať!
Šéfovia na mňa tak dajako čudne pozreli, ale ja som pokračoval: “Čo takto absolvovať jednoduchý a lacný program zameraný na to, aby ste konečne začali vytvárať potrebný finančný prebytok? V prírode je to bežné, hádam len my ľudia si nevieme vziať príklad z veveričky, čo si vie naozaj odložiť oriešky na zimu…”
Dohodli sme sa, že si zadovážia náš krátky videoseriál o finančnom manažmente a ja ich budem koučovať cez Skype, prípadne na veľmi krátkych osobných konzultáciách, kde sa budeme snažiť zaviesť spomínaný systém.
Celé video nemá ani 70 minút, je v ňom názorne objasnený aj vďaka animácii celý systém a implementácia trvá v malých vykonateľných krokoch niekoľko týždňov.
Treba povedať, že to počas realizácie nebolo vždy jednoduché! V niektorých prípadoch sme museli zvládnuť dievčatá z ekonomického oddelenia, lebo im pribudlo práce, na druhej strane šéfovia rýchlo pochopili, že vďaka novým pravidlám získajú jednak väčší prehľad a hlavne sa im niekoľkonásobne zníži časová náročnosť pri manažovaní finančných tokov. Napokon však všetci zúčastnení pochopili, že ak sa odbremení šéf, môže sa viac venovať veciam, ktoré firme prinášajú prosperitu a tým pádom to nebola zlá výmena.
Stretli sme sa aj s tým, že majiteľ konečne uvidel svoje financie v plnej nahote a nebolo mu pri tom všetko jedno. Ale s trochou trpezlivosti sa to podarilo prekonať.
Minulý týždeň mi jeden majiteľ povedal, že hádam prvý krát v histórii firmy má na príslušných kontách odložené hotové peniaze, nemusí neustále šachovať, ale na svoje zámery má k dispozícii skutočné rozpočty. Vyjadril sa, že prechádzali peklom, ale až teraz vidí, že to bola jediná cesta z finančného stresu. Vyjadril sa, že prvý krát si pripadá ako včelia kráľovná v úli, v ktorom je konečne pred zimou v plástoch dostatok medu.
No a my tam začíname s konzultačnými službami, lebo pol percenta z obratu už začali odkladať na špeciálny rozpočet pre školenia a konzultácie, lebo teraz sa chceme spoločne pozrieť na fungovanie obchodného oddelenia. To je jednoduchá matematika, však?
Latest posts by Pavol Timko (see all)
- Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
- Ide o výsledok - 13.02.2018
- Treba nabrúsiť - 10.01.2017
Pridaj komentár