Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Nedramatizujte stres

20.11.2013 By Pavol Timko Leave a Comment

Nie je dobré, ak šéf naučí svojich ľudí, že im dá pokyny na vyriešenie akéhokoľvek problému, s ktorým sa naňho obrátia. V niektorých prípadoch by ste až žasli, ako vedúci pracovníci poslušne reagujú na každú požiadavku svojich „podriadených“.

Okrem toho, že neustále prezentovanie problémov zožerie značnú časť pracovného času šéfa, ubíja to aj iniciatívnosť (teda aj zodpovednosť) pracovníkov a ich schopnosť hľadať riešenia. Ak každý čaká, že šéf má určiť správny postup, nikto sa potom nenaučí konať samostatne.

Urobte si aspoň v predstavách malý test. Dokážete sa prizerať na to, ako sa niekto márne snaží objaviť v krížovke slovo, ktoré vy viete? Ak ste šéf, potom MUSÍTE vypestovať v sebe odolnosť voči nutkaniu ihneď niekomu povedať, čo má robiť.

Úloha:
Prejdite sa po firme a všímajte si nedostatky. Tentokrát odolajte nutkaniu poukázať na každú vec, ktorá by si zaslúžila váš zásah. Poobzerajte sa, zaregistrujte nedostatky a opustite ten priestor. Po chvíli sa tam vráťte a rozhodnite sa, ktorý nedostatok považujete za najväčší a požadujte nápravu, no zámerne ignorujte všetky ostatné.
(Týmto cvičením vás nechceme naučiť benevolentnosti. Chceme len vypestovať schopnosť udržať sa nad vecou a naučiť sa NECHCIEŤ riešiť úplne VŠETKO a ihneď.)

Ak ste človek, ktorý je zavalený telefonátmi od podriadených s požiadavkami na riešenie, čaká vás ďalšia ťažká úloha:
Nevíhajte nijakému podriadenému 2 dni telefón. Na 3. deň zavolajte každému, koho budete mať na zozname neprijatých hovorov.
Zistite, čo vlastne chcel a spýtajte sa ho/jej, či už je ten problém vyriešený.
Teraz si vyhodnoťte, koľko problémov si ľudia vyriešili sami, ak im nič iné nezostávalo.

Pochopili ste?

Naučte sa nemilosrdne požadovať od ľudí, aby si vyriešili problémy sami. Veď vy ste ich najímali na to, aby riešili vaše problémy a nie naopak…

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: iniciatíva, manažment, problém, problémy, šéf, stres, vedúci, zodpovednosť

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.