Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Fuj, smernica

01.07.2014 By Pavol Timko Leave a Comment

V minulom blogu sme hovorili o tom, že firma by bola úspešnejšia, keby zamestnanci vedeli bez váhania urobiť tú správnu vec. Ale čo je to tá „správna vec“? V našom prípade je to dodržať jednoduchú smernicu, že čokoľvek sa javí ako šanca na uzatvorenie obchodu, má byť nasmerované k predajcom a to bez akýchkoľvek okolkov.

Pche, smernica! Fúj, aké nudné slovo. Byrokrati!

Tak ale pŕŕŕ, priatelia. Smernica nie je nejaký výplod administrátora odtrhnutého od reálneho sveta. Smernica je skôr niečo, s čím máme úspešnú skúsenosť. Kľúč, ktorý pasuje do zámky je vlastne tiež smernica. Dá sa s ním otvoriť a práve s ním sa nám to podarí. Existuje 10 spôsobov ako neotvoriť zámok. Ale s týmto kľúčom to ide.

 

Celý život nám uľahčujú smernice, len sme nevedeli, že sa to tak volá. Podarilo sa vám uvariť zvlášť vydarené bryndzové halušky? Snažíte sa tej veci prísť na koreň. Iste, máme recept, to už je samé o sebe smernica, ale do toho príde tá skúsenosť s májovou bryndzou a presne touto sortou vlaňajších zemiakov. Táto múka, v tomto pomere.

Homo sapiens má takú čudnú chorobu, že pozmeňuje aj to, čo funguje dobre. Možno predtým vo firme vedeli, že každý obchod treba smerovať cez obchodné oddelenie. Ale potom vymenili sekretárku. Už jej nikto nedal prečítať, ako správne triediť prichádzajúce hovory. Výroba sa zrazu mieša do obchodu, však aký problém? Potom všetci robia všetko. Výroba namiesto sústredenia sa na dokončovanie zákaziek, má rozbitú pozornosť, predajcovia nie sú orientovaní na doťahovanie obchodov, posielame ich aj na servis a organizácia prestala existovať.

Život prináša zmätky. Treba často improvizovať. Ale prinajmenšom by malo byť jasné, že akej oblasti sa to týka a kto sú tí profesionáli, ktorí sa tejto veci majú teraz venovať. Všetci robia „všetko“, to je cesta k neefektivite a do pekla.

Dobrá organizácia, rozumné smernice, to je dobrý predpoklad výbornej produktivity.

Kontrolná otázka: ktorí ľudia majú vo vašej firme jasne vyhranené aktivity a ktorí robia všetko? Máte niekde vyvesenú štruktúru? Kam tí ľudia patria?

Obrázok: ©Fotolia.com

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: Uncategorized

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.