Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Detaily treba „naprojektovať“

15.05.2011 By Pavol Timko Leave a Comment

Základy plánovania XII

V desiatom dieli nášho seriálu o plánovaní sme hovorili, že hrubo načrtnuté zámery (rozumej PLÁNY) sa musia rozpísať do jednotlivých krokov a tomu sme hovorili PROGRAMY. (Kliknutím si ten článok môžete otvoriť).

V príslušnej kapitole sme uvádzali príklad, kde PLÁN bol „vymeniť plot“ a jeden z bodov programu, ktorý plán rozdrobil na postupnosť krokov, bola „oslava na záhrade“. Ak sa nemáme stratiť v plánovaní, potom je veľakrát potrebné rozpísať aj programy na ešte menšie detaily. Oslava na záhrade by sa dala rozložiť takto:
– urobiť zoznam pozvaných a pozvánky
– rozoslať pozvánky
– vyčistiť a nachystať gril
– urobiť zoznam potrebných položiek
– nakúpiť proviant a rôzne potreby
– rozdeliť úlohy
– podmienečný krok: podľa predpovede počasia zabezpečiť prenosné altány a prístrešky
– zabezpečiť záhradné stoly a lavice
– zrealizovať samotnú oslavu

Možno sme príliš nafúkli zložitosť tak triviálnej záležitosti, ako je záhradná oslava, ale ak ste niekedy organizovali podobnú akciu, tak možno potvrdíte, že je veľmi ľahké zabudnúť na niečo dôležité a je veľmi hlúpe bezradne postávať s hosťami nad nachystaným mäsom, ak ste zabudli kúpiť drevené uhlie.

Možno by sme nepotrebovali plánovať záhradnú slávnosť takto podrobne, ale nastanú prípady, kedy plány bývajú veľmi rozsiahle. Na opačnom konci pomyselnej škály zložitosti plánov bude kozmonautika. Pripomeňme si, že NASA mala v 60-tych rokoch úlohu dopraviť na Mesiac ľudskú posádku. Jeden z plánov musel byť:

Vyvinúť a skonštruovať nosnú raketu
(Plány sme definovali v tomto seriáli tu: klikni)

To sa ľahko povie, ale takýto ambiciózny plán bude naisto obsahovať dlhý zoznam krokov programu, ktoré sa dajú (dokonca musia) rozdeliť na menšie kroky. Program opisujúci vývoj nosnej rakety musel nevyhnutne obsahovať časti ako:
– stanoviť základné parametre (užitočný náklad, výsledná rýchlosť kozmickej lode, ťah, výdrž horenia, atď.)
– vyvinúť jednotlivé stupne rakety
– vyvinúť motory
– zvoliť ideálne palivo
– … a veľa iných krokov programu

Nakoniec vyvinuli raketu známu ako Saturn V.

Plán rozložíme na jednotlivé body programu a každý bod programu rozvíjame do postupnosti krokov. Takúto postupnosť nazveme PROJEKT.

Prečo sa to volá projekt? Aj slovo PROJEKT pochádza z latinčiny,  pro = vopred + iacere = vrhať. Po našom je PROJEKT vlastne návrh.

Samozrejme, slovo „projekt“ sa používa v rozličných ďalších definíciách, máme trebárs „projekt domu“, ktorý vypracoval architekt, alebo študenti dnes chystajú „projekty“ do školy, kde majú spracovať na domácu úlohu nejakú tému. Projekt je v dnešnej dobe časté slovo.

V rámci nášho seriálu, kde teraz rozoberáme terminológiu plánovania budeme slovo PROJEKT používať ako sériu krokov potrebných na splnenie jedného kroku PROGRAMU.

Ak má stratégia firmy (organizácie, armády, štátu…) fungovať, potrebujeme poznať nielen ciele, účely, ale aj plány, prgramy a projekty. Ak dokážete takéto veci vypracovať vopred, môžete si ušetriť mnohé ťažkosti a slepé uličky.

Obrázok: Wiki

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: administratíva, manažment, plánovanie, projektový manažment, riadenie, stratégia

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.