Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Čo produkujete

19.02.2011 By Pavol Timko 1 Comment

Základy plánovania I.

Ak sa máme baviť o plánovaní, tak treba začať úplne od podlahy. Aj keď sa plánovanie zaoberá budúcnosťou, nemôžete pri tom vynechať skúmanie minulosti. Tieto riadky budú zväčša čítať ľudia, ktorí už majú čosi za sebou a prvá otázka, ktorú by si mali položiť je – čo som úspešne produkoval v minulosti? Čo odo mňa chceli? Čo odo mňa kupovali?

Hovoríme na tému produkt, to je to jediné, čo sa v tomto svete počíta. Výsledok, konečný produkt, odovzdané dielo. Nie úmysly, nie snaha, nie činnosti, ale jedine a výlučne produkt.


Ak chcete plánovať, nutne musíte povedať, čo budete v rámci vašej aktivity produkovať, resp. čo už v tejto chvíli produkujete. Bez pretrvávajúcej produkcie sa nikam nedostanete. Darmo by si slávny polárnik Roald Amundsen stanovil cieľ dosiahnuť južný pól, keby každý deň neprešiel stanovenú vzdialenosť dennej etapy.

Zbytočne sníva športovec o zlatej medaile, keď nie je ochotný odtrpieť a dokončiť každý jeden tréning. Nebudete mať úspešnú reštauráciu, ak nedokážete hosťom položiť na stôl dobre uvarené chutné jedlá, za ktoré môžete zinkasovať tržby.

Produkt je nejaká služba, nejaký tovar, ktorý musíte vyrobiť, dokončiť a dodať. Snaha sa možno cení, ale nemilosrdné zákony ekonomiky hovoria, že odmenený bude iba výsledok. Musí mať výbornú kvalitu, musíte ho dať do rúk konzumenta a len vtedy to prispeje k dosiahnutiu vašich cieľov, ak za to obdržíte aj výmenu, najčastejšie vo forme peňazí.

Nech už chcete dosiahnuť akékoľvek méty v živote, vždy by ste si mali klásť otázku, čo vlastne dokážete produkovať tak, že to urobíte až do konca a pre niekoho to môže byť cenné. Veľa činností sa môže skrývať za produktom, ale cení sa až výsledok.

Veď už aj slovo produkt v sebe skrýva túto myšlienku. Latinské pro-ducere by sa dalo preložiť aj ako pred-viesť. Ak si predstavíte hrnčiarsku dielňu, tak tam niekde vzadu miešame suroviny, točíme hlinenú masu na hrnčiarskom kruhu, vypaľujeme výrobky v peci, prípadne ich ešte glazujeme, či ozdobujeme. Ale až keď je všetko hotové, až vtedy do môžeme predviesť vpredu na rušnej ulici, kde zákazníci vytiahnu mešec a sú ochotní platiť.

Obrázky wiki, fotolia

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: Uncategorized

Comments

  1. NoMercy says

    19.02.2011 at 09:47

    Velmi dobre… podla mna je dobrym indikatorom pre niekoho, kto sa k skutocnej produkcii chce dostat, jemu vlastna uroven alebo miera vlastnej samozrejmej povinnosti s ktorou k produktu pristupuje a taktiez „lahkost“ zvladania celeho vyrobneho procesu a prekazok na ceste k nemu. Lahkost, alebo povedzme proces bez zavaznejsich, …relativne „hluchych miest“, schopnost jedinca danny produkt dodavat len potvrdzuju.

    Odpovedať

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.