Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Čarovný nástroj plánovania

30.05.2011 By Pavol Timko Leave a Comment

Základy plánovania XIV

Dajme teraz jednotlivé prvky plánovania, ktoré sme rozoberali v celom seriáli, konečne dokopy. Ak si chcete prečítať podrobnosti k jednotlivým heslám, stačí kliknúť na príslušné slovo.

Základný nástroj plánovania je táto (podľa zásad zdravého rozumu zostavená) škála:

Ciele (základná méta, ktorú chceme dosiahnuť)

Účely (nižšie – podriadené ciele, motívy aktivity, kvôli čomu to všetko vlastne robíme)

Smernice (overené postupy, pravidlá, ktoré treba dodržať, návody, zákonitosti života)

Plány (všeobecne načrtnuté zámery, ako zvládnuť oblasti, prekážky, rozvoj aktivity, atď.)

Programy (postupnosti krokov vymyslené na vykonanie jednotlivých plánov)

Projekty (postupnosti krokov navrhnuté na vykonanie jednotlivých krokov programov)

Príkazy (nariadenie vykonať kroky programov a projektov)

Ideálna scéna (stav vecí, ktoré máme na mysli, keď chceme, aby aktivita plnila účel)

Štatistiky (grafy, ktoré merajú trend produkcii v rámci aktivity)

Produkty (konečné hodnotné výsedky činností, ktoré treba priebežne dodávať)

Pri plánovaní sa prepracúva táto škála zdola nahor a zhora nadol a to dovtedy, kým všetky jej prvky nie sú zladené. Schopnosť zladiť body škály a premeniť ich v čin sa volá MANAŽMENT. Túto definíciu manažmentu aj samotnú škálu objavil a popísal americký filozof a humanista L. Ron Hubbard).

Jej celý názov je ADMINISTRATÍVNA škála. Samotné slovo administratíva býva veľmi často nepochopené a ľudia so zlými skúsenosťami a neznalosťou problematiky si ju zamieňajú s byrokraciou. (V skutočnosti je práve byrokracia výsledkom nepochopenia pojmu administratíva a my si ho naisto preberieme v niektorom z ďalších článkov).

Keď chcete dosiahnuť niečo významné, je dobré pochopiť jednotlivé pojmy tejto škály a naučiť sa ju vypracovávať. Veci krásne zapadnú a je omnoho pravdepodobnejšie, že sa ciele podarí dosiahnuť. Ešte dôležitejšou sa stáva administratívna škála (skrátene jej hovoríme ADMINŠKÁLA), ak sa budeme baviť o cieľoch, ktoré má dosiahnúť skupina ľudí, či už je to firma, klub, alebo armáda.

S touto múdrosťou sa dajú naplánovať akékoľvek veľké veci, možnosti sú takmer neohraničené. Všetko však začína myšlienkou, nápadom a znalosť plánovania je v každom prípade nesmierne veľkou pomocou a lepšou šancou na úspech. Tu niekde začína každá úspešná stratégia manažmentu.

Nabudúce si dáme príklad využitia adminškály v praxi.

Ak si ten článok chcete prečítať, kliknite sem.

Foto: fotolia.com

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: administratíva, manažment, plánovanie, riadenie, stratégia

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

Copyright © 2023 Business Success Slovakia s.r.o.