Čo je nové v Business Success?
V prvom rade sme sa definitívne priklonili ku konzultáciám, na ktorých sa snažíme dôsledne zaviesť ten systém, o ktorom sme toľké roky zväčša iba prednášali. Semináre už nie sú hlavnou náplňou firmy, dnes je to o dôslednej aplikácii manažérskeho systému.
V minulosti ste nekonzultovali?
Samozrejme, my sme konzultovali, ale predtým to bolo skôr živelné a čiastkové. Dnes sa sústreďujeme na menší počet zákazníkov, ktorí to chcú s firmou skutočne niekam dotiahnuť. Je to dlhodobý proces, ale ak sa teraz obzrieme späť, tak sme to s niektorými zákazníkmi potiahli skutočne ďaleko.
Zásadný problém vo väčšine firiem spočíva v tom, že nemajú zdrojové materiály a znalosti, ktorými by majiteľ vnútil organizácii svoju predstavu o jej fungovaní. Po rokoch potom dochádza k únave, lebo nikomu sa nechce dookola prikazovať to isté a byť svedkom toho, ako sa dávno zavedené záväzné postupy zmenia na márnosť šedivú.
Silná stránka šéfov býva ich vízia. V tom obvykle nemajú najmenší problém. Čo ich dobehne, to je nedostatok znalostí o tom, ako sa k cieľom dostať cez úskalia každodennosti, cez neschopnosť či neochotu ľudí. V poslednom čase sa ukázalo, že vieme veľmi úspešne pomáhať majiteľom firiem zostať na správnej ceste k vytúženým métam.
Kým v minulosti sme mali k dispozícii iba semináre, ktoré síce nesmierne nadchli účastníkov, no ich dosah sa v plnej miere prejavoval iba po dobu niekoľkých týždňov. Ak niekto neurobil následné opatrenia, vplyv týchto vedomostí postupne otupil čas. A šéfovia chcú trvalejší účinok toho, čo sa naučili.
Ako sa to dá vyriešiť?
Najvyššiemu šéfovi pomôžeme tým, že s ním zavedieme celý systém, pričom vytvoríme takmer úplný zoznam klobúkov. Ak sa niekto s nami dá na konzultácie, my preňho nielenže sprístupníme všetky naše materiály, ale niektoré špecifické klobúky vytvoríme priamo v jeho firme.
Môžete dať nejaký príklad klobúka?
Vydali sme vlani knihu Zaslúžené dary predaja, s ktorou sa spája zaujímavá skúsenosť: šéf firmy obvykle po prečítaní prvých strán okamžite objednáva knihu pre všetkých svojich predajcov. Ako sa jeden klient vyjadril – je to ako švajčiarsky nožík pre predaj. Sú tam presne popísané úspešné postupy, ktoré sa aplikujú nielen v samotnom obchodnom rokovaní, ale nesmiernu hodnotu má aj exaktný návod na to, ako by mala väčšina obchodných oddelení fungovať. Stačí to väčšinou aplikovať jedna k jednej.
V tejto chvíli sme ku knihe spustili skúšobnú prevádzku dlho očakávaného e-learningového kurzu, ktorý predajcu či šéfa predaja donúti naozaj do hĺbky naštudovať všetky tie obchodné múdrosti, ktoré sme zbierali štvrť storočia.
S informáciami v knihe sa potom spája konzultácia, ktorú sme s trochou nadsázky nazývali “Útočné predajcovské komando”, s ktorou sme v niektorých firmách zvýšili objem predaja aj o 300%. Dokonca sme k tomu schopní ponúknuť aj CRM systém.
Následne sme schopní venovať sa koučingu a predajcov čaká kompletný program pravidelného vzdelávania, vrátane našich klasických seminárov. Toto všetko nakoniec tvorí úplný klobúk pre predajcov a ich šéfa.
Čo ešte viete ponúknuť?
Všetky dôležité semináre sme nahrali a v tejto chvíli ich postupne vydáme vo forme elektronických kurzov. Nahrávky sú doplnené o vysvetľujúce titulky, obrázky, dokonca aj o krátke ilustračné videá. K tomu sú v kurze doplňujúce otázky, ktoré človeka priam donútia omnoho intenzívnejšie pochopiť o čom dáta sú, aby to potom v rámci svojich povinností dokázal lepšie používať.
My sme vlastne úplne otočili logiku našich služieb. Ak predtým sme sa snažili o hromadnú účasť na seminároch s dovetkom – “Niečo sa s tým pokúste urobiť…”, dnes sa snažíme spolupracovať s firmou tak, že pre každého pracovníka vieme urobiť individuálny program. Snažíme sa niečo vo firme zaviesť a učíme človeka práve to, čo potrebuje vedieť. Pôjde svojou rýchlosťou, naštuduje si to sám, nad pochopením dozrie supervízor kurzu a v praxi ho k použitiu navedie konzultant.
Rozličné kurzy, prednášky a materiály tak dávame natrvalo k dispozícii ako súčasť know how firmy.
Príklad takého videa, ktoré by malo byť súčasťou klobúka každého pracovníka v oddelení ľudských zdrojov nájdete na tejto stránke.
A čerešnička na torte je to, že náš konzultant je na nejaký čas k dispozícii majiteľovi a spolu vytvárajú knižnicu klobúkov, pričom poskytujeme aj naše písomné materiály.
Ešte nejaké novinky?
Dôležitou súčasťou kompletnej starostlivosti o firmu sú marketingové konzultácie. Okrem vytvorenia marketingového konceptu spojeného s prieskumami a poriadnou prípravou dnes už vieme dodať aj hotové webstránky, ku ktorým potom dodáme aj marketingový klobúk, ktorý bude obsahovať zoznam všetkých pravidelných povinností, ktoré má toto oddelenie zabezpečovať.
Ako zaujímavý vedľajší efekt ponúka implementácia stránky aj inštaláciu vnútrofiremného systému vzdelávania, bez ktorého moderný podnik môže iba ťažko fungovať.
Ak sa niekomu zapáčil náš systém riadenia a je ochotný podstúpiť dlhodobý proces jeho implementácie, mal by vedieť, že v súčasnosti sme v tomto pokročili najďalej za celú históriu.
Ak by niekto chcel zorganizovať výkonnejšiu firmu, mať s tým menej stresov, viac delegovať a urobiť zo svojich ľudí samostatnejších a kompetentnejších pracovníkov, tak sa treba ozvať na tento e-mail, vieme s tým niečo urobiť.
Latest posts by Pavol Timko (see all)
- Ako spísať klobúk - 12.04.2024
- Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
- Ide o výsledok - 13.02.2018
Martin Repeľ says
Ahoj Pali.
Tak toto sa mi páči veru. Až sa raz stretneme, tak sa pozhovárame. Teším sa.
A hlavne, teraz to je viacej v súlade so smernicou, kde sa píše o tom, že produkt by mal byť životaschopný, mal by byť schopný prežiť dlhé obdobie.
Tento produkt sa mi javí ako viacej životaschopný, spomínal si to aj v texte.
Držím palce.
A potešil si ma. 🙂
Martin