Business Success Slovakia

Školenia, konzultácie, kurzy

  • Home
  • Služby
    • Klúčové služby
      • Oslobodenie majiteľa
      • Marketingové služby
      • Zlepšovanie obchodneho oddelenia
      • Výber personálu
    • Konzultácie
      • Finančný manažment
      • Obchod čo beží sám
      • Ako správne spísať klobúky
      • Útočné predajcovské komando
    • Školenia
      • Manažment
        • Vodcovstvo
        • Spravodlivý šéf
        • Vizionársky tréning
        • Motivačný seminár pre vedúcich pracovníkov
        • Profesionálny majiteľ firmy
        • Manažérsky tandem (šéf + asistentka)
        • Efektívna komunikácia
      • Zlepšovanie predaja
        • Manažment obchodu
        • Neuveriteľný seminár o predaji
        • Perfekcia v predaji
        • Prezentácia a schopnosť sa presadiť
        • Dril emócií
      • Marketing
        • Efektívny marketing v ére internetu
        • Od prieskumov až po realizáciu
  • Nástroje
  • O nás
  • Kontakt
  • Blog

Náprava procesu v praxi

29.03.2016 By Pavol Timko Leave a Comment

Nejaký čas sa v blogu venujeme nastavovaniu organizácie firmy, spomínali sme orgboard a hlavný proces vo firme. Keď sme postupovali podľa princípu spomínaného v posledných článkoch, narazil som na jeden nečakaný efekt. Ale poďme poporiadku…

V tejto štvrtej časti seriálu hovoríme o firme, kde jeden zamestnanec zvykol získať objednávku (čo je vlastne predaj), ten istý človek potom musel zohnať dodávateľa (čo je niečo ako nákup kapacít) a potom ešte musel ustrážiť celý proces (robil v podstate dispečera). Takýchto univerzálnych pracovníkov tam majú viac.

Nehovorím, že sa to nedá takto robiť, šikovní pracovníci to dokázateľne zvládnu, ale sú s tým spojené viaceré problémy. Napríklad – zaškolenie nového človeka je nesmierne ťažké. Rozsah vedomostí a zručností je obrovský, nový pracovník sa veľmi dlho bezradne prizerá, poslední dvaja rýchlo vycúvali a odišli ešte v skúšobnej dobe. Navyše starí harcovníci majú tak veľa roboty, že toho nového nemajú čas zaúčať. Ak z neho urobíme tichého prísediaceho, nedokáže sa rýchlo orientovať, lebo netuší na ktorej časti procesu a ktorej zákazke sa práve pracuje. Telefóny vyzváňajú, prichádzajúce maily ticho žblnkajú – no je to jeden chaos!

S majiteľom firmy sme vytvorili orgboard (organizujúcu tabuľu, viď príslušný článok) a k tomu sme mali vytvorený spomínaný náčrt hlavného priebehu. Teraz sme potrebovali prijať nového človeka do firmy, ktorý by za iných okolností opäť musel zvládnuť celý ten priebeh. Ale my sme mu tentokrát vyčlenili len tú dispečerskú časť. Pozbierali sme si o tom dáta, nachystali postupy a prvý krát sa firma vybrala cestou špecializácie.

Treba povedať, že doteraz pracovníci strávili značnú časť pracovnej doby neustálym telefonovaním či už dodávateľ začal riešiť zákazku, či už jeho ľudia prišli na miesto, či všetko prebieha ako má, či dokončili prácu… To všetko pomedzi rokovaniami o nových obchodoch, či získavaní voľných kapacít u dodávateľov. No hotový cirkus.

Teraz sme starých kolegov nachystali na to, že žiadny dispečing robiť nebudú. Musia len precízne odovzdať všetky informácie, aby bolo možné ten dispečing profesionálne zabezpečiť. Dočasne sa na túto pozíciu posadí aj samotný majiteľ, ktorý tú prácu perfektne pozná, veď kedysi prechádzal fázou „jednochlapová eseročka“. Sústredí sa zároveň na to, aby bolo možné zaškoliť nového človeka ako špecialistu.

A tu nastal nečakaný zvrat: majiteľ pochopil, že k piatim všeumelcom by iba ťažko naveky pridával ďalších expertov „na všetko“. Jeho firma by narazila na prirodzené hranice tohto modelu. Ale teraz začíname proces rozsekávať. A majiteľ sa vyjadril, že zrazu je celý nabudený pri pomyslení na nové možnosti a dimenzie – z malej firmy o pár ľuďoch (ktorá síce dosahovala každoročne krásne nárasty obratu), bude až teraz možné vybudovať skutočný podnik.

Toto je veľmi dôležité!

Ak na majiteľovi firmy leží určitá pochybnosť, alebo má sám limity v predstavách o tom, čo je vôbec dosiahnuteľné, to býva veľmi silná bariéra. Ale ak novou organizáciou dosiahneme chuť bojovať vo vyššej lige, potom sa jedná o nesmierne dôležitý krok k úspechu.

Najväčšie bariéry nebývajú vonku.

Najväčšie bariéry sú tam vnútri.

Prekvapivé poznanie – ak sa nastaví lepšia organizácia, môže tým získať veľkú motiváciu najvyšší šéf firmy. A to je ako keby sme mu dali krídla…

Tu nájdete spomínaný prvý diel seriálu.

  • About
  • Latest Posts

Pavol Timko

Latest posts by Pavol Timko (see all)

  • Religiozita na pracovisku - 13.06.2019
  • Ide o výsledok - 13.02.2018
  • Treba nabrúsiť - 10.01.2017

Filed Under: manažment, organizácia, podriadený, povinnosti majiteľa firmy, produktivita, sebadôvera

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hľadať

Najnovší článok

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku

Religiozita na pracovisku? Už pri vyslovení tejto otázky uvidíte u niektorých ľudí čudesné prejavy. Niektorí si poklepkajú na čelo, niektorí si odmietavo zahundrú pod nosom a niektorí nechápavo vypúlia oči. Ak si urobíte malý prieskum, uvidíte, že väčšina ľudí už mlčky prijala zásadu, že religiózne praktiky na pracovisku považuje za nepatričné, nevhodné a odsúdeniahodné. Samozrejme, predstava, ako majiteľ […]

Pridajte sa k nám!

Relevantné články

  • Religiozita na pracoviskuReligiozita na pracovisku 13.06.2019

Copyright © 2021 Business Success Slovakia s.r.o.