Lekcia o produkte

Prišiel mi raz na návštevu kamarát z USA. Debatovali sme o tom, ktorý šport je najobľúbenejší a zhodli sme sa, že to je futbal. Vcelku rýchlo sme prišli na to, že nehovoríme o tom istom (u nich sa ten náš volá soccer) a dohodli sme sa, že zájdeme spolu na zápas, keďže našu hru nikdy v živote nevidel. Pýtal sa ma ako sa skóruje, tak som mu objasnil, že útočiace mužstvo musí dostať loptu do brány, ale nesmú sa používať ruky (okrem brankára a Diega Maradonu) a tiež je zakázané násilie.

Zábavný moment prišiel v okamihu, keď počas zápasu útočník vypálil, ale strela minula bránu. Obecenstvo tlieskalo a Američan sa zmätene opýtal – “Čomu tlieskajú???”

“No predsa tej peknej strele.” – vysvetlil som mu.

Neveriacky krútil hlavou – “Ale veď netrafil bránu!”

Snažil som sa mu objasniť, že celá tá akcia sa obecenstvu páčila, bol to dobrý pokus, ale Američan znovu zdesene povedal: “Prečo mu tlieskali, však netrafil do brány? Pokus bez gólu je nanič!”

Pozeral som naňho a uvedomil som si, že má vlastne pravdu. To ako keby sme tlieskali predajcovi, ktorý by povedal, že takmer od neho zákazník kúpil. Je to rovnaká hlúposť, ako chváliť ministra financií za to, že udržal schodok(!) len 3%. To je ako keď sa chváli premiér znížením nezamestnanosti, keď tí ľudia našli prácu odchodom za lepším životom do zahraničia.

Pokus je milá vec, ale počítajú sa len góly. Len vtedy je to skutočne produkt.

Latest posts by Pavol Timko (see all)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">